Με ιδιαίτερη ανησυχία η Ένωση Φιλολόγων Π.Ε.
Φλώρινας πληροφορήθηκε πως συζητείται το ενδεχόμενο να δίδεται ως αντικείμενο
πρώτης
ανάθεσης το μάθημα της Ιστορίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων
(ξενόγλωσσους, θεολόγους, κοινωνιολόγους, νομικούς κ.α.)
Η Ένωσή μας εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στην υλοποίηση του
σχεδιασμού αυτού και προσυπογράφει
τη Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας
Ένωσης Φιλολόγων.
Αναλυτικότερα, μετά την
ισοπεδωτική αύξηση ωραρίου
διδασκαλίας των εκπαιδευτικών
,μειώνοντας σε υποτιμητικό επίπεδο το
μισθό τους, το Υπουργείο, διαπίστωσε ότι δε συμπληρώνεται πλέον το ωράριο
πολλών ειδικοτήτων. Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η
πρώτη ανάθεση του μαθήματος της
Ιστορίας σε αυτές τις ειδικότητες.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι:
·
Γιατί επιλέγεται η Ιστορία -και όχι άλλα μαθήματα-
για μια ακόμα φορά ως εξιλαστήριο θύμα;
·
Είναι
μέσα στους στόχους
του Υπουργείου ένα
εκπαιδευτικό περιβάλλον
απαξίωσης της γνώσης;
·
Επιθυμεί το Υπουργείο, ο μαθητής να ερευνά, να
κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις ή να
αναπαράγει μηχανικά το μοναδικό σχολικό
βιβλίο που θα διδάσκεται;
Σε μια εποχή κατά την
οποία τα φαινόμενα τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα πληθύνονται,
είναι αδιανόητο να υποβαθμίζεται
ένα μείζονος μορφωτικής και παιδαγωγικής
αξίας μάθημα, όπως η Ιστορία. Είναι
χαρακτηριστικό πως στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , από όλες τις άλλες ειδικότητες,
μόνο οι υποψήφιοι για διορισμό Φιλόλογοι, εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν, να τους αφαιρείται
η δυνατότητα διδασκαλίας ενός
αντικειμένου που θεωρείται προαπαιτούμενο διορισμού τους στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, με την ευκαιριακή ανάθεση της διδασκαλίας σε καθηγητές άλλων
ειδικοτήτων οι οποίες δεν έχουν τύχει
της στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης
στο μάθημα ; Μήπως θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σε άλλα γνωστικά
αντικείμενα; Γιατί άλλωστε να μη συμβεί αυτό,
αφού έχει καταλυθεί, μέσω επιστράτευσης,
κάθε έννοια ελευθερίας;
Η Ένωση Φιλολόγων
ζητεί να αρθεί η υποβάθμιση του μαθήματος και να αποκατασταθεί η βαρύτατα πληγείσα
τα τελευταία χρόνια αξία του, με αύξηση των ωρών διδασκαλίας του -και
μάλιστα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στην οποία είναι εξαιρετικά
υποβαθμισμένο- και με αποκλειστική
ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε Φιλολόγους, οι οποίοι εξάλλου
μπορούν να αξιοποιούν την ιστορική γνώση
αναδεικνύοντας την ιστορική διάσταση και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα (Αρχαία
Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνική Γλώσσα,
Λογοτεχνία, Φιλοσοφία) και μετατρέποντας
έτσι σε καθημερινή πράξη το αρχαίο ρητό:
“Ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε μάθησιν”
Τα παιδιά μας έχουν
δικαίωμα να παίρνουν από το σχολείο επαρκή εφόδια για να έχουν τη δυνατότητα να κατανοούν , να προβληματίζονται, να αξιολογούν
τα τεκταινόμενα , να ερμηνεύουν τον κόσμο και να γίνουν ελεύθεροι και
δημοκρατικοί πολίτες. Προπαντός μη
λησμονούμε: Η ιστορία καταγράφει γεγονότα και μας κρίνει όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Α. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των αποστολέων τους.
Β. Θερμή παράκληση, τα σχόλια να είναι κόσμια, ώστε να συνεισφέρουν στο διάλογο.
Γ. Δεν δημοσιεύονται σχόλια:
1.-Υβριστικoύ χαρακτήρα
2.- Γραμμένα με greeklish
3.- Με προσωπικό περιεχόμενο
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.