Ηλεκτρονική εφημερίδα με νέα της περιοχής Αμυνταίου – Φλώρινας και όχι μόνο… από το 2008

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

Έκθεση «Anthropause»-20 Οκτωβρίου 2020 – 31 Ιανουαρίου 2021

MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, Προβλήτα Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης)


Την ημέρα έναρξης των εκθέσεων θα υπάρξει ζώνη προσέλευσης 18:00-22:00, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, τηρώντας τον επιτρεπόμενο αριθμό

επισκεπτών στον χώρο και όλες τις προδιαγραφές για τον περιορισμό της πανδημίας.

Με τι μοιάζει μια κοινωνία που βιώνει έναν πρωτοφανή, κάθετο υγειονομικό αποκλεισμό; Πώς εικονογραφείται η συμβίωση μ’ έναν αόρατο κίνδυνο, η αγωνία και η μοναξιά του εγκλεισμού; Πώς μεταβάλλονται οι σχέσεις στις συνθήκες κοινωνικής αποστασιοποίησης; Πώς μεταλλάσσεται τελικά η σχέση του προσωπικού με το συλλογικό, του ιδιωτικού με το δημόσιο; Πώς διαγράφεται το αύριο στις συνθήκες μιας νέας σφοδρής οικονομικής κρίσης; Υπάρχουν μαθήματα που μπορούμε να διδαχθούμε από τη μεγάλη αυτή, εξελισσόμενη περιπέτεια; Αυτά τα ερωτήματα τέθηκαν ως άξονες επιλογής στην ανοιχτή πρόσκληση που απηύθυνε τον περασμένο Ιούλιο το MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στην κοινότητα των φωτογράφων και την κοινωνία των πολιτών, σε μια προσπάθεια χαρτογράφησης του γνωστού και άγνωστου κοινωνικού τοπίου της πανδημίας στην ελληνική επικράτεια.

Κενοί δημόσιοι χώροι, ένα έρημο Πάσχα, οι εκτεθειμένοι και ευάλωτοι της κοινωνίας, ιδιωτικές σκηνές ελλείψει κοινωνικών επαφών και συναθροίσεων, το αναστατωμένο αστικό  -και όχι μόνο-  τοπίο που ζήσαμε είναι μόνο μερικά από τα θέματα που εντοπίζει κανείς στο υλικό που κατατέθηκε από τους 372 αποστολείς -καλλιτέχνες, φωτοδημοσιογράφοι, ερασιτέχνες, πολίτες- στο σχετικό κάλεσμα. Το υλικό αξιολογήθηκε από τριμελή επιτροπή και οι λήψεις 101 εξ αυτών συνθέτουν τη νέα έκθεση του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης «Anthropause» που θα παρουσιαστεί από τις 20 Οκτωβρίου 2020 έως τις 31 Ιανουαρίου 2021, στην Αποθήκη Α’, στην Προβλήτα Α’ στο λιμάνι Θεσσαλονίκης. Στην έκθεση παρουσιάζεται σε ειδική προβολή υλικό ακόμη 110 φωτογράφων από το ανοιχτό κάλεσμα. Το σύνολο του υλικού της έκθεσης και της προβολής θα είναι αναρτημένο στη διαδικτυακή πλατφόρμα του MOMus, res.momus.gr συνιστώντας ένα ευρύ ψηφιακό αρχείο εικόνων που θα είναι χρήσιμο ιστορικά, κοινωνικά, δημοσιογραφικά, ερευνητικά σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Ο όρος anthropause (ανθρωποπαύση) επινοήθηκε από την επιστημονική κοινότητα στη διάρκεια της πανδημίας για να περιγράψει το φαινόμενο της πλήρους σχεδόν παύσης της ανθρώπινης δραστηριότητας και της ευεργετικής επίδρασης που αυτή είχε στα οικοσυστήματα του πλανήτη. Στο εισαγωγικό κείμενο της έκθεσης, ο επιμελητής Ηρακλής Παπαϊωάννου σημειώνει ότι η συγκεκριμένη έκθεση επιχειρεί να αναδείξει πτυχές και βιώματα από την εγχώρια εκδοχή ενός φαινομένου μοναδικού σε παγκόσμιο επίπεδο -στη σύγχρονη, τουλάχιστον, εποχή: της πανδημίας covid-19 που έθεσε σε κίνδυνο το αγαθό της υγείας σε μεγάλη κλίμακα και ακινητοποίησε σχεδόν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα μέσα από ένα lockdown οι συνέπειες του οποίου αφήνουν ένα εξαιρετικά επώδυνο αποτύπωμα οικονομικό, κοινωνικό όσο και ψυχολογικό.

Επιμέλεια: Ηρακλής Παπαϊωάννου, Προϊστάμενος Συλλογών - Επιμελητής MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Μέλη Επιτροπής

Αλέξανδρος Αβραμίδης, Φωτοδημοσιογράφος

Ηρακλής Παπαϊωάννου, Προϊστάμενος Συλλογών - Επιμελητής MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Γρηγόρης Πασχαλίδης, Καθηγητής, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, ΑΠΘ

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες στην έκθεση: Νέκτι Αραμπατζή, Νίκος Αραμπατζής, Γιάννης Αυγέρης, Δημήτρης Βαμβακούσης, Καλλιόπη Βουτζαλή, Αλέξανδρος Βρεττάκος, Κατερίνα Γάκη, Γωγώ Γαλανοπούλου, ΠαντελήςΓεωργίτσης, Παύλος Γιαταγαντζίδης, Βαγγέλης Γκίνης, Δέσποινα Γκίνογλου, Λουκία Γονή, ΛουλουδιάΓρέδη, Όλγα Δέικου, Γιώργος Δέτσης, Χρήστος Δημητρίου, Σωτήρης Δημητρόπουλος, Ανάργυρος Δρόλαπας, Αλέξανδρος Ζαφειρίδης,, Κωνσταντίνος Ζήλος, Μαρία Ζλατάνη, Δημήτρης Θεοδωρακόπουλος, Ελευθερία Καλπενίδου, Κατερίνα Καμπίτη, Μιχάλης Καραγιάννης, Ζήσης Καρδιανός, Βασίλης Καρκατσέλης, Κυριάκος Κατσαρέας, Χρύσα Κατσαντώνη, Γιώργος Κόγιας, Σάββας Κόης, Σύλβια Κουβέλη, Τηλέμαχος Κουκλάκης, Κωνσταντίνος Κουμλής, ΝτίναΚουμπούλη, Βαγγέλης Κουσιώρας, Δημήτρης Κρυστάλλης, Δημήτρης Κυριακόπουλος, Μαρία Κώτση, Γιάννης Λιάκος, Μαριάννα Λούρμπα, Ελευθερία Μαδεντζίδου, Πηνελόπη Μαμάη, Ειρήνη Μαντίναου, Αλέξανδρος Μαραγκός, Κωνσταντίνος Μαρκογιάννης, Ηλίας Μάρκου, Γεωργία Ματσαμάκη, Διονύσης Μεταξάς, Δημήτρης Μητσόπουλος, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Σωτήρης Μουσλόπουλος, Φώτης Μπάλλας, Άγγελος Μπαράι, Μαριάννα Μπoλτσή, Βασίλης Νεμπεγλεριώτης, Αλεξάνδρα Ντάσιου, Σταύρος Ξηρός, Δήμητρα Παπαγεωργίου, Βασίλης Παπάζογλου, Γιούλα Παπαδοπούλου, Δήμητρα Παπαδοπούλου, Ελένη Παπαϊωάννου, Γιάννης Παπανίκος, Στέφανος Παπαχρήστου, Παναγιώτης Παπουτσής, Λευτέρης Παρτσαλής, Μαρία Πατεράκη, Νίκος Πεκιαρίδης, Έφη Περάκη, Δημήτρης Περιστέρης Αθανάσιος Πετμεζάς, Πάρις Πετρίδης, Νίκος Πηλός, Ελευθέριος Πλαβός, Αλεξία Πρασσά, Θάνος Ραφτόπουλος, Ελένη Ρημαντωνάκη, Αγγελική Σβορώνου, Φρειδερίκη Σίμου, Λένα Σιώπη, Χαρά Σκλήκα, Άννα Σπανού, Μαρία Σπανουδάκη, Ελένη Στεφάνου, Στέφανος Στογιαννίδης, Δημήτρης Τοσίδης, Κωνσταντίνος Τσακαλίδης, Στέφανος Τσακίρης, Γιώργος Τσίγκας, Κυριακή Τσινόρεμα, Αλέκα Τσιρώνη, Κατερίνα Χατζηδημητρίου, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Χρυσούλα Χατζηχαραλάμπους, Νάντια Χελιδώνη, Αχιλλέας Χήρας, WilliamFaithful, YukcelPecenek, DorisWille

 

 

 

Ονομάζομαι Κουμλής Κωνσταντίνος σπουδάζω στην Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας και δραστηριοποιούμαι στο 3ικαστικό 3ργαστήριο ζωγραφικής με καθηγητές τον Χ. Κοντοσφύρη και τον Θ. Ζωγράφο. Επίσης είμαι μέλος του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Σας παρουσιάζω το δίπτυχο φωτογραφικό  έργο  με το οποίο συμμετέχω στην έκθεση του MOMus- Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στην γενική θεματική της πανδημίας Covid-19.  Στο έργο μου φαίνονται μορφές ανθρώπων κατά την διάρκεια του εγκλεισμού. Οι κατοπτρισμοί των μορφών  σαν σύμπτωση ξεδιπλώνουν μια εσωτερικότητα και λειτουργούν μεταμορφωτικά για το μελαγχολικό κλίμα που υποδηλώνουν. Οι φωτογραφικές κατασκευές μου αναπολούν την ευεργετικότητα της φυσικής ζωής στις διάφορες φάσεις της ευρωπαϊκής παράδοσης περί μελαγχολίας και ευαίσθητης εσωστρέφειας. Το δίπτυχο έργο ως διπλό και μόνιμα διαχωρισμένο, ασύμπτωτο περιγράφει την αποστασιοποιημένη θέση του ανθρώπου απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και τ

 

Φωτογραφία 3096x3096 pixel 300dpi, Κουμλής Κωνσταντίνος,

MOMus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης  ον ίδιο τον εαυτό του .



Φωτογραφία 3096x3096 pixel 300dpi, Κουμλής Κωνσταντίνος,

MOMus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Α. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των αποστολέων τους.
Β. Θερμή παράκληση, τα σχόλια να είναι κόσμια, ώστε να συνεισφέρουν στο διάλογο.
Γ. Δεν δημοσιεύονται σχόλια:
1.-Υβριστικoύ χαρακτήρα
2.- Γραμμένα με greeklish
3.- Με προσωπικό περιεχόμενο

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.