Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

*Γνωριμία με Φιλοσόφους-Σοφιστές-Σοφούς και Νομοθέτες της Αρχαίας Ελλάδας: Παρμενίδης, Ζήνων Μαθητής Παρμενίδη, Εμπεδοκλής ο Ακραγαντίνος, Αναξαγόρας ο Κλαζομένιος

Παρμενίδης (540 Π. Χρτ.) - Ελεατική Σχολή

Παρμενίδης

Συνέταξε την νομοθεσία για τους Ελεάτας. Εισήγαγε

 εις αυτήν την διαλεκτική μέθοδο. Κατά τον Παρμενίδη η επιστημονική γνώση πρέπει να βασίζεται επί της αντικειμενικής αλήθειας και κριτήριο αυτής Θεωρούσε την λογική.

Με την θεωρία του περί "δισέων λόγων", ασχολήθηκαν αργότερα οι σοφιστές.

ΖΗΝΩΝ

Ζήνων Μαθητής Παρμενίδη (460 Π. Χρ.)

Ανήγαγε την διαλεκτική στην τέχνη, η οποία δύναται να

εμφανίσει "το αυτό τοις αυτοίς, τότε μεν δίκαιον, όταν

δε βούλεται άδικον".



Εμπεδοκλής  ο Ακραγαντίνος(483-423 πχ.)

Εμπεδοκλής  ο Ακραγαντίνος

Ενώ ο Παρµενίδης δεχόταν ότι τα στοιχεία είναι δυο: Πυρ και γη, ο Εμπεδοκλής εδόξαζε, ότι αυτά είναι τέσσερα, προσθέτοντας στ΄ ανωτέρω το ύδωρ και τον αέρα.

Λόγω των δημοκρατικών του φρονημάτων, αρνήθηκε ν΄ αναλάβει την βασιλική εξουσία, που του επρότειναν και έπεισε τους Ακραγαντινούς «ΠαύσασΘαι των στάσεων, ισότητα δε πολιτικήν ασκείν .

Παραδεχόμενος την αντίληψη των Πυθαγορείων περί μετεμψυχώσεως, ωδηγήθηκε στην διαπίστωση της υπάρξεως ενός "φυσικού νόμου", διέποντος πάντα τα έμψυχα όντα.

Ο Εμπεδοκλής Θεωρείται ως δημιουργός της ρητορικής τέχνης, όντας ο ίδιος άριστος ρήτωρ.


Αναξαγόρας ο Κλαζομένιος 
Αναξαγόρας ο Κλαζομένιος (500 – 428πχ.)

Αναξαγόρας εδίδασκε, ότι η αρχή των πάντων είναι ο νους, ταυτίζων αυτόν προς την έννοια της δικαιοσύνης.

Η θεωρία του είχε εµφανή επίδραση επί του Περικλέους και του Ευριπίδη και επί του Σωκράτη δια του Άρχελάου.


Διομήδης Παναγιωτίδης

Συντ/χος Δικηγόρος

*Η ηλεκτρονική εφημερίδα μας, σε συνεργασία με τον συντοπίτη  συνταξιούχο δικηγόρο Διομήδη Παναγιωτίδη, προβαίνει, με σειρά άρθρων, στη δημοσίευση  κειμένων που αφορούν στην γνωριμία των αναγνωστών με αρχαίους  Φιλοσόφους- Σοφιστές  -Σοφούς και  νομοθέτες


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Α. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των αποστολέων τους.
Β. Θερμή παράκληση, τα σχόλια να είναι κόσμια, ώστε να συνεισφέρουν στο διάλογο.
Γ. Δεν δημοσιεύονται σχόλια:
1.-Υβριστικoύ χαρακτήρα
2.- Γραμμένα με greeklish
3.- Με προσωπικό περιεχόμενο

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.