Ο Θαλής υπήρξε ένας από τους επτά σοφούς, που εκτός από την πολιτική, ασχολήθηκε και με τις θεωρείς της
φυσικής και με την φιλοσοφία.Με τα γνωμικά του προσπαθεί να καθορίσει τις ηθικές και νομικές
υποχρεώσεις του ατόμου-πολίτη έναντι της ομάδος-πόλεως.
Το περίφημο γνωμικό του "γνώθι σαυτόν" έχει ηθικό και νομικό περιεχόμενο, είναι επιταγή αυτοαναλύσεως και αυτογνωσίας του ατόμου και την ένταξή του στην οργανωμένη πόλη. Τίθενται έτσι οι βάσεις της θεωρίας, ότι ο πολίτης είναι μόριο της πόλεως.
Τα αστικά δηλαδή δικαιώματα του πολίτη, δεν εξαρτώνται πλέον από την διογενή καταγωγή και την ανδρεία του, αλλά από τις αντίστοιχες προς την πόλη υποχρεώσεις του.
Με τον τρόπο αυτό αναγνωρίζεται η αρχή της ισονομίας και ισοτιμίας των ατόµων κατά την διεκδίκηση των ιδιωτικών αξιώσεων καθενός, που πραγματοποιούνται δια της δίκης.
Με το απόφθεγμα του Θαλή "µη πλούτει κακώς",
συνιστά
στον πολίτη ν΄ αποφεύγει να πλουτίζει αδικώντας.
αυτοί μη δρώμεν", συναντούμε την βασική χριστιανική
εντολή "ό συ μισείς ετέρω μη ποιήσεις".
Συμφώνως προς τους κανόνες αυτούς το άτομο οφείλει να εξαρτήσει τα δικαιώματά του εκ των υπόχρεών του.
Διομήδης Παναγιωτίδης
Συντ/χος Δικηγόρος
*Η
ηλεκτρονική εφημερίδα μας, σε συνεργασία με τον
συντοπίτη συνταξιούχο δικηγόρο Διομήδη Παναγιωτίδη, προβαίνει,
με σειρά άρθρων, στη δημοσίευση κειμένων που αφορούν στην
γνωριμία των αναγνωστών με αρχαίους Φιλοσόφους- Σοφιστές
-Σοφούς και νομοθέτες
Κανεναν Ελληνα/χριστιανο, δεν τον συγκινει, ο Θαλης, κι ολοι αυτοι οι σοφοι Ελληνες, που πολυ ωραια παρουσιαζεις, φιλε Διομηδη...Γραψε για κανεναν απλυτο προφητη, εβραιο/χριστιανο,να δεις που θα φιλανε,δηθεν, Ελληνες,..το,καντραν του κομπιουτερ..Η καταντια μας,σαν φυλη,εδω και 2000 χρονια..Α.Θ.Ρ.
ΑπάντησηΔιαγραφή