Ενημέρωση
για την έναρξη χορήγησης δελτίων
μετακίνησης ΑμεΑ έτους 2023
Για την ανανέωση αλλά και την
έκδοση των νέων Δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ έτους 2023ωςημερομηνία
έναρξης ορίζεται η 23η Ιανουαρίου 2023 και λήξης η 31η Οκτωβρίου 2023.
Το Δελτίο Μετακίνησης ισχύει για το χρονικό διάστημα έως 31-12-2023 ανεξάρτητα
από την ημερομηνία έκδοσής του δελτίουκαι για όσο διάστημα από το επόμενο έτος
(2024) απαιτείται για να εκδοθεί η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη χορήγησή
του.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση
για το έτος 2023 και της εγκύκλιου της Διεύθυνσης Πολιτικών ΑμεΑ του Υπουργείου
Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με αντικείμενο τη
χορήγηση δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2023 και την παροχή οδηγιών για
τη διεκπεραίωση της διαδικασίας,χορηγείται Δελτίο Μετακίνησης:
Στα Άτομα με Αναπηρίες:
·
Ελληνικής
υπηκοότητας,
·
υπηκόους των
Κρατών-Μελών της Ε.Ε., καθώς και υπηκόους Κρατών-Μελών του Ενιαίου Ευρωπαϊκού
Οικονομικού Χώρου (Ε.Ε.Ο.Χ.),
·
υπηκόους των Κρατών
που περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση που κυρώθηκε με το Ν.Δ. 4017/59 (ΦΕΚ
246/59 τ.Α'),
·
υπηκόους Κρατών
εκτός Ε.Ε. που έχουν καταστεί ανίκανοι για εργασία μετά από εργατικό ατύχημα σε
ελληνικό έδαφος,
·
αναγνωρισμένοι
πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς παραμονής
στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς
των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, ΦΕΚ 201 Α΄), όπως τροποποιήθηκε από το
Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Καθεστώς των Προσφύγων (α.ν.
389/1968, ΦΕΚ 125 Α΄), δικαιούχοι επικουρικής προστασίας και τελούντες σε
καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.
Όλοι οι παραπάνω πρέπει να κατοικούν μόνιμα και
νόμιμα στην Ελλάδα και να έχουν παθολογοανατομικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον
67%, με την προϋπόθεση ότι το ετήσιο συνολικό δηλωθέν ατομικό τους εισόδημα δεν
είναιμεγαλύτερο των 23.000 (είκοσι τριών χιλιάδων) ΕΥΡΩ ή το ετήσιο συνολικό
δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα δεν είναι μεγαλύτερο των 29.000 (είκοσι εννέα
χιλιάδων) ΕΥΡΩ, (το ετήσιο συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα των 29.000
ΕΥΡΩ προσαυξάνεται με 5.600 ΕΥΡΩ για κάθε επιπλέον άτομο πέραν του δικαιούχου,
που συνοικεί και βαρύνει τον φορολογούμενο, εφόσον αυτό παρουσιάζει αναπηρία
67% και άνω). Στο συνολικό εισόδημα περιλαμβάνεται και το αυτοτελώς
φορολογούμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο. Οι παραπάνω οικονομικοί
περιορισμοί δεν ισχύουν για τις υπεραστικές συγκοινωνίες (έκπτωση 50%). Οι
ολικά τυφλοί (Ν. 958/1979, Α΄ 191) και οι συνοδοί τους εξαιρούνται και
λαμβάνουν Δελτίο – Κάρταανεξάρτητα από το όριο εισοδήματός τους.
Αίτηση
και στα ΚΕΠ
Τα Άτομα με Αναπηρίες που δικαιούνται Δελτίο
Μετακίνησης θα προσκομίζουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειακών Ενοτήτων
ή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) της χώρας:
·
Αίτηση του
ενδιαφερομένου ή του κηδεμόνα του ή άλλου εξουσιοδοτημένου ατόμου (χορηγείται
από τα ΚΕΠκαι συμπληρώνεται ηλεκτρονικά) με συνημμένα τα δικαιολογητικά που
αναφέρονται παρακάτω.
·
Γνωμάτευση
Υγειονομικής Επιτροπής, όπου θα αναγράφεται το παθολογοανατομικό ποσοστό
αναπηρίας (τουλάχιστον 67%). Όσον αφορά στις γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ δεν
απαιτείται η αναγραφή του όρου παθολογοανατομικό ποσοστό. Όσοι λαμβάνουν
οικονομική ενίσχυση ΑμεΑ (επίδομα) από τις αρμόδιες υπηρεσίες Πρόνοιας των
Δήμων ή το διατροφικό επίδομα από τις Περιφερειακές Ενότητες, δικαιούνται κάρτα
χωρίς την προσκόμιση γνωμάτευσης. Η πιστοποίηση γίνεται με βεβαίωση εγγραφής
στο μητρώο επιδοματούχων από τους Δήμους.
·
Φωτοαντίγραφο
Δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.
·
Υπεύθυνη δήλωση του
Ν. 1599/86 περί της ακριβούς διεύθυνσης του τόπου διαμονής και θα δηλώνεται
επίσης η μη παραλαβή Δελτίου Μετακίνησης από άλλη Περιφερειακή Ενότητα ή ΚΕΠ (χορηγείται
από τα ΚΕΠ και συμπληρώνεται ηλεκτρονικά).
·
Για την έκδοση νέας
κάρτας, δύο πρόσφατες φωτογραφίες από τις οποίες η μία να επικολλάται στο
Δελτίο και η άλλη να επισυνάπτεται στην αίτηση του δικαιούχου. Ειδικά οι
δικαιούχοι δελτίου συνοδού, πρέπει να συνυποβάλλουν τρεις ίδιες φωτογραφίες.
·
Φωτοαντίγραφο του
εκκαθαριστικού σημειώματος της οικείας Οικονομικής Εφορίας,το πιο πρόσφατο.
·
Οι δικαιούχοι οι
οποίοι, με υπεύθυνη δήλωσή τους δεν επιθυμούν την έκπτωση για το Αστικό ΚΤΕΛ
αλλά μόνο για το Υπεραστικό, δεν υποχρεούνται να προσκομίζουν εκκαθαριστικό σημείωμα.
Επισημαίνουμε ότι για διαφορετικές περιπτώσεις,
ανάλογα διαφοροποιούνται και τα δικαιολογητικά.
Υπενθυμίζουμε
ότι το Ωράριο Λειτουργίας του ΚΕΠ της πόλης μας είναι : ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
08:00 – 19:30 και ΣΑΒΒΑΤΟ 08:00 – 19:30, ενώ των αποκεντρωμένων ΚΕΠ του Δήμου
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 07:30 – 15:30.
Ενημερωση σχετικά, με τους στρατεύσιμους
της κλάσης 2026 (γεννημένους το έτος 2005) και την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ τους να καταθέσουν
Δελτίο Απογραφής
Σας
γνωρίζουμε ότι, οι στρατεύσιμοι της κλάσης 2026 (γεννημένοι το έτος 2005)
που διαμένουν στη πόλη της Φλώρινας και τις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου
Φλώρινας είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν και να καταθέσουν Δελτίο Απογραφής
στη Στρατολογική Υπηρεσία Δυτικής Μακεδονίας ή σε αυτή που ανήκουν, από 02
Ιανουαρίου 2023 έως και 31Μαρτίου 2023.
Επιπρόσθετα σας
πληροφορούμε ότι, οι στρατεύσιμοι έχουν δικαίωμα να απευθύνονται και στα κατά
τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) του Δήμου μας για την συμπλήρωση
Δελτίου Απογραφής (ΔΑ) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες των ΚΕΠ ή Ηλεκτρονικά
μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης ( www.gov.gr ) με χρήση
κωδικών taxisnet, επιλέγοντας από την κατηγορία «Στράτευση» τη διαδρομή
«Απογραφή»→ «Κατάθεση Δελτίου Απογραφής Στρατευσίμων»
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει
να γνωρίζουν ότι:
·
Με το Δελτίο Απογραφής υποβάλλεται και
φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής τους ταυτότητας ή σελίδων του
διαβατηρίου τους ή εφόσον στερούνται τέτοιων εγγράφων πιστοποιητικό
Δήμου-Κοινότητας, περί εγγραφής τους στα Μητρώα Αρρένων που φέρει την φωτογραφία
τους.
·
Επιπλέον, σκόπιμο κρίνεται να γνωρίζουν τον
αριθμό μητρώου κοινωνικής ασφάλισής τους (ΑΜΚΑ) και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, τον
αριθμό του φορολογικού τους μητρώου (ΑΦΜ), τα μητρώα αρρένων στα οποία
είναι γραμμένοικαι να έχουν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
·
Όσοι πάσχουν από σοβαρά προβλήματα υγείας,
συνυποβάλλουν και Ιατρική Γνωμάτευση ή Βεβαίωση, στην οποία θα περιγράφεται με
σαφήνεια η πάθηση.
·
Όσοι παραβαίνουν τις παραπάνω υποχρεώσεις,
υπέχουν σε πρόσθετες στρατιωτικές υποχρεώσεις.
·
Η παρουσία των γονέων ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
Αποδεικτικό
κατάθεσης Δελτίου Απογραφής δεν εκδίδεται. Οι στρατεύσιμοι μπορούν να το
εκτυπώνουν από την ιστοσελίδα της ΔΣΣΝΣ/ΓΕΕΘΑ (www.stratologia.gr/enimerwsi_apografis),
πληκτρολογώντας το Στρατιωτικό Αριθμό τους ή τον Αριθμό του Δελτίου της
Αστυνομικής Ταυτότητάς τους ή τον ΑΦΜ.
Επισημαίνεται
ιδιαίτερα ότι η συμβολή των εμπλεκομένων προσώπων και φορέων, στην απόδοση της
διαδικασίας πληροφόρησης των στρατευσίμων σχετικά με την παραπάνω υποχρέωση
τους, είναι καθοριστική για την επιτυχία της απογραφής και της διαδικασίας
στράτευσης, καθώς επίσης και για την αποφυγή επιβολής διοικητικών κυρώσεων λόγω
εκπρόθεσμης ή μη κατάθεσης Δελτίου Απογραφής (πρόσθετες στρατιωτικές
υποχρεώσεις).
Για περισσότερες
πληροφορίες σχετικά με την συμπλήρωση του Δελτίου Απογραφής (ΔΑ), οι
ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ του Δήμου μας αλλά και στο
διαδίκτυο https://www.stratologia.gr.
Υπενθυμίζουμε ότι το Ωράριο
Λειτουργίας του ΚΕΠ της πόλης μας είναι : ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 08:00 – 19:30
και ΣΑΒΒΑΤΟ 08:00 – 19:30, ενώ των αποκεντρωμένων ΚΕΠ του Δήμου ΔΕΥΤΕΡΑ έως
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 07:30 – 15:30.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Α. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των αποστολέων τους.
Β. Θερμή παράκληση, τα σχόλια να είναι κόσμια, ώστε να συνεισφέρουν στο διάλογο.
Γ. Δεν δημοσιεύονται σχόλια:
1.-Υβριστικoύ χαρακτήρα
2.- Γραμμένα με greeklish
3.- Με προσωπικό περιεχόμενο
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.