Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Φλώρινας συνεδρίασε εκτάκτως την 3η Φεβρουαρίου 2021 με θέμα την εκτίμηση του
νέου Σχεδίου Νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αποφάσισε τα ακόλουθα. Το
Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Φλώρινας εκφράζει τη ριζική
διαφωνία του με τις προωθούμενες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ
ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», το οποίο η Κυβέρνηση κατέθεσε
εν μέσω πανδημίας και υπολειτουργούσας της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, προκειμένου να εισαχθεί στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής.
Ο καθορισμός Ελάχιστης Βάσης
Εισαγωγής οδηγεί αντικειμενικά στον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από την
πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε συνδυασμό και με την πρόβλεψη ορίου
χρόνου σπουδών φοιτητών (οι οποίοι μετά την συμπλήρωση του
προβλεπόμενου χρόνου σπουδών ούτως ή άλλως δεν επιβαρύνουν τα Πανεπιστήμια
καθώς δεν λαμβάνουν συγγράμματα, φοιτητική μέριμνα κτλ), ορθώνονται νέοι
φραγμοί και διαχωρισμοί ανάμεσα σε νέους ανθρώπους. Παράλληλα οι απόφοιτοι της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετατρέπονται
σε «πελατολόγιο» ποικιλώνυμων «κολεγίων» όπου βέβαια δεν προβλέπονται τέτοιου
είδους περιορισμοί αλλά αρκεί η καταβολή διδάκτρων. Αποδεικνύεται ότι η πρόσφατη αναγνώριση
επαγγελματικών δικαιωμάτων, δυνατότητας συμμέτοχης σε κατακτήτριες εξετάσεις
κ.ο.κ σε τέτοια «Κέντρα» χωρίς άλλες
προϋποθέσεις πιστοποίησης επάρκειας σπουδών κάθε άλλο παρά αθώα είναι. Η
αντιμετώπιση των παθογενειών του συστήματος εισαγωγής υποψηφίων στα ΑΕΙ
προϋποθέτει την προηγούμενη ουσιαστική παρέμβαση για την ποιότητα των σπουδών
σε όλες της βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
Η
εσπευσμένη εφαρμογή του μέτρου απειλεί τη βιωσιμότητα των περιφερειακών
Πανεπιστημίων, όπως αυτό της Δυτικής Μακεδονίας και όπως προειδοποιεί και η
Σύγκλητος του Ιδρύματος , πρόκειται με βεβαιότητα να συρρικνωθεί σημαντικά ο
αριθμός φοιτητών του και πολλά Τμήματα ενδεχομένως να αναστείλουν την λειτουργία τους. Έτσι η
περιοχή μας υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο λαμβανομένων υπόψη και των
αρνητικών συνεπειών της ξαφνικής «απολιγνιτοποίησης». Η
ποιότητα στη δημιουργία και
προώθηση της επιστημονικής γνώσης που παράγεται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια
προαπαιτεί την υποστήριξη του Υπουργείου σε υποδομές και προσωπικό, χρηματοδότηση και φοιτητικό δυναμικό.
Η προστασία, τέλος, του Πανεπιστημίου ανήκει αποκλειστικά
στην αρμοδιότητα των συλλογικών του οργάνων, της ακαδημαϊκής κοινότητας
και του φοιτητικού κινήματος , όπως προβλέπει και το συνταγματικά κατοχυρωμένο
της αυτοδιοίκησης του στο άρθρο 16 παρ. 5 εδ. α’ του Συντάγματος. Η έκφραση της
ακαδημαϊκής ελευθερίας προϋποθέτει μία
λειτουργία των Πανεπιστημίων εγγυημένη και χωρίς εμπόδια από οποιαδήποτε
προληπτική και σταθερή αστυνομική παρουσία και χωρίς την εφαρμογή ενός δοτού
συστήματος πειθαρχικού ελέγχου, που μπορούν να επενεργήσουν
αρνητικά στην ελεύθερη άσκηση
των πανεπιστημιακών λειτουργιών και του κοινωνικού ρόλου των
πανεπιστημίων.
Για το Δ.Σ.
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤ. ΚΑΡΑΝΤΖΙΔΗΣ ΦΑΝΗ
ΚΩΝ. ΡΙΖΟΥ
Η απόκρυψη στοιχείων νομίζω πως είναι πράξη μη συμβατή με τους νόμους. Το χτίσιμο των εισόδων των Γραφείων των πρυτάνεων και το κρέμασμα στο λαιμό τους πινακίδων για εξευτελισμό δεν είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα. Η είσοδος μαθητών Λυκείου στις πανεπιστημιακές σχολές με γενική βαθμολογία 0,6, δεν προάγει τους πανεπιστημιακούς θεσμούς. Πρέπει να λέγονται αυτά. Οι καταλήψεις τέλος Σχολών από μειοψηφικές ομάδες και η παρεμπόδιση φοιτητών με άγριους τρόπους να δώσουν τα μαθήματά τους δεν είναι πράξεις που πρέπει να μένουν ασχολίαστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άνοιγμα πυροσβεστήρα σε πρύτανη από δαπιτη που σήμερα είναι υπουργός στο ΠΑΠΕΙ είναι ανεκτό εε??
ΔιαγραφήΕπίσης αν κάποιος έχει 10000 € μπορεί να μην δώσει καν πανελλήνιες να μην ασχοληθεί καν με την ύλη του λύκειου και να πάει στα ιδιωτικά κολλέγια και να πάρει "πτυχίο" που με την άριστη Κεραμεως έγινε ισότιμο με αυτό των υψηλόβαθμων ΑΕΙ. Αυτό προάγει πανεπιστημιακούς θεσμούς??
Όσο για τις καταλήψεις οι περισσότερες είναι αποφάσεις γενικών συνελεύσεων με συγκεκριμένα αιτήματα... Αλλά παίρνετε τις εξαιρέσεις και τις κάνετε κανόνα γιατί δεν σας αρέσει η διεκδίκηση αυτών των αιτημάτων αλλά τα συμφέροντα των ΙΕΚ