Ηλεκτρονική εφημερίδα με νέα της περιοχής Αμυνταίου – Φλώρινας και όχι μόνο… από το 2008

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Πρόταση για αγροτουριστική ανάπτυξη ορεινών όγκων

 

Υπόψη  Περιφέρειας  Κεντρικής-

 Δυτικής Μακεδονίας.  

      Δόμους  Νάουσας, Σκόδρας, Έδεσσας, 

                                                               Αμυνταίου, Φλώρινας,  Κοζάνης …        

Οι Αλπικές χώρες και κυρίως η Ελβετία και Αυστρία φρόντισαν να συνδέσουν σιδηροδρομικά εκτός από τις μεγάλες  πόλεις της χώρας  τους

και τις κωμοπόλεις  τους. Τα μικρά δύσβατα  χωριά τους, τα συνέδεσαν με παρακαμπτήριες γραμμές. Σε ανωφέρειες απαγορευτικές φρόντισαν να τα συνδέσουν με οδοντωτό σιδηρόδρομο. Κάτι ανάλογο με τον δικό μας οδοντωτό σιδηρόδρομο που συνδέει τα Καλάβρυτα με το Διακοφτό. Έτσι κατάφεραν να αναπτύξουν τον αγροτουρισμό τους. Στα δύσβατα  αυτά χωριά τους αναπτύχθηκε η προβατοτροφία   και αγελαδοτροφία με άριστα αποτελέσματα στην παραγωγή  γαλακτοκομικών προϊόντων. Η προμήθεια ζωοτροφών γίνεται με τα οδοντωτά τρένα όπως και η προώθηση -τροφοδοσία  των γαλακτοκομικών στις αγορές, με σχετική ευκολία, κατεβάζοντας το κόστος παραγωγής. Η σιδηροδρομική σύνδεση των ορεινών όγκων βοηθάει τα μέγιστα στην συγκράτηση του πληθυσμού στον τόπο καταγωγής τους και με αυτόν τον τρόπο  αποφεύγουν την δημιουργία πόλεων τερατουργήματα. Ανάπτυξη χωρίς  σύγχρονο και πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο στην χώρα , δεν γίνετε. 

                               ΠΡΟΤΑΣΗ 

Για σιδηροδρομική  σύνδεση  του χιονοδρομικού κέντρου ΚΑΙΜΑΚΤΣΑΛΑΝ ως και του παραδοσιακού χωριού παλαιού Αγίου Αθανασίου  με την υπάρχουσα εν λειτουργία σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Φλώρινας  και στο μέσον περίπου της διαδρομής  σταθμού Άρνισσας - Βεγορίτης.     Το κόστος  ολοκλήρωσης του έργου θα είναι διαχειρίσημο και θα αποσβηστεί από την ανάπτυξη του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα ως και την δωδεκάμηνη αγροτουριστική περίοδο, που λόγω της ασφαλούς,  οικονομικής, άνετης    πρόσβασης,  θα δημιουργηθεί στην περιοχή.[ τα τρένα  μας ταξιδεύουν, τα άλλα μέσα απλώς μας μεταφέρουν.] Λόγω της υπάρχουσας μορφολογίας του εδάφους της περιοχής, δεν θα χρειασθούν τούνελ και γεφύρια που δυσκολεύουν την κατασκευή και ανεβάζουν το κόστος. Στην ανάπτυξη θα συμβάλει θετικά και το υπό κατασκευή αεροδρόμιο Ζέρβης.   

Συνδέσεις παρόμοιες  μπορούν να γίνουν                              

1)από Αμύνταιο - Αετό,-- παραδοσιακό χωριό ΝΥΜΦΑΙΟ.                                      

 2) Από -Αετό –Λέχοβο - Καστοριά.

3)Αμύνταιο-  Φλώρινα   ΠΡΕΣΠΕΣ.                                                             

4)Την Κοζάνη με την Βασιλίτσα. .                                                      

 5)Την Νάουσα με ΣΕΛΙ.                                                                         

 6)Την αναβίωση του τρένου ΚΑΡΑΤΖΟΒΑΣ  από Σκυδρα Αριδαία Λουτρα ΠΟΖΑΡ και όπου αλλού μπορεί να ωφελήσει. 

  Η  Ιδιωτική πρωτοβουλία [πρωτογενής τομέας] χρειάζεται  τέτοιες καινοτόμες διευκολύνσεις από το κράτος [τις εκάστοτε κυβερνήσεις] για να ανθίσει και να καρπίσει. Με επιδόματα και μπαλώματα   προκοπή δεν κάνει. Όπως και ο  εργαζόμενος  χρειάζεται    αύξηση στον βασικό μισθό και όχι επιδόματα. Το ταμείο ανάπτυξης σας δίνει αυτήν την δυνατότητα . ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ.  Ίσως αναρωτηθήκατε αγαπητοί μου συμπολίτες  γιατί τόση πρεμούρα  με τα τρένα .  Γιατί αγαπητοί μου πολλά τα πλεονεκτήματα του σιδ/μου. Μαζική μεταφορά. Διεθνής συνεργασία, μη επηρεασμός του από κλιματολογικές συνθήκες, οικονομία στην ενέργεια, η μη ρύπανση του περιβάλλοντος, μείωση της ανεργίας. Ο Σιδηρόδρομος έδωσε ώθηση στην επικοινωνία των λαών, στο εμπόριο και με την έλευσή του αξιοποίησε τις φτωχές περιοχές. Ευλογία λοιπόν για κάθε τόπο από όπου διέρχεται ο σιδηρόδρομος.                                                                          

   ΑΜΥΝΤΑΙΟ..07/01/2022                                    ΜΕ  ΤΙΜΗ

  ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ  

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΕΠΙΘ/ΤΗΣ   ΟΣΕ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Α. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των αποστολέων τους.
Β. Θερμή παράκληση, τα σχόλια να είναι κόσμια, ώστε να συνεισφέρουν στο διάλογο.
Γ. Δεν δημοσιεύονται σχόλια:
1.-Υβριστικoύ χαρακτήρα
2.- Γραμμένα με greeklish
3.- Με προσωπικό περιεχόμενο

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.